Research Results
Below is a compiled list of research results summaries. The results relate to several CAM modalities and cancer types.
Acupuncture
- Acupuncture Reduces Joint Pain in Some Women with Breast Cancer
- MD Anderson study suggests acupuncture given alongside radiation may help reduce xerostomia
Alternative Medical Systems
Botanicals
- Laboratory Study Suggests Potential Anti-Cancer Benefit of Ginseng
- Ginger Helps Reduce Nausea from Chemotherapy
- Study Indicates Ginkgo Biloba Does Not Reduce the Risk of Cancer
- Laboratory Study Suggests Potential Anti-Cancer Benefit of White Tea Extract
- Antioxidant Supplement May Prevent Return of Precancerous Colorectal Growths
Diet
- Breast Cancer Survivors Test Diet High in Fruits, Veggies
- WHEL Study Results
- A Low Fat Diet Wins
- Diet May Protect Against Gene Changes in Smokers
Exercise Therapies
- Weight Lifting Does Not Exacerbate and May Improve Lymphedema Symptoms After Breast Cancer
- New research suggests yoga may help with fatigue-related symptoms in breast cancer survivors
- Researchers isolate messenger protein linking exercise to health benefits
General/Multiple
- Natural Compounds Studied for Prevention of Colon Cancer
- Study Examines Impact of Lifestyle Changes on Breast Cancer Outcomes
- Study Finds Shark Cartilage Extract Does Not Improve Lung Cancer Survival
Mind-body
Nutritional Therapeutics
- Selenium May Augment Finasteride in Preventing Prostate Cancer
- Fish Oils May Help Fight Prostate Cancer Progression
- Coenzyme Q10 Studied for Relief of Fatigue in Breast Cancer
- Phytonutrients Shown to Inhibit Cancer Stem Cells from Regrowing Tumors
- Carnitine Supplementation for Cancer-Related Fatigue: A Clinical Trial Update
- Harvard Study Finds Coffee Consumption Associated with Decreased Risk for Basal Cell Carcinoma
- UCLA Study Finds Low-fat, Fish Oil Diet Slows Growth of Prostate Cancer Cells
- University of Michigan Study Finds Ginger Root Supplement Reduced Colon Inflammation Markers
- PDQ® Summary: Prostate Cancer, Nutrition, and Dietary Supplements (NCI)
Vitamins
- Alpha-Tocopherol, Beta-Carotene Cancer Prevention (ATBC) Trial
- Calcium and Vitamin D Supplements Offer Modest Bone Improvements, No Benefits for Colorectal Cancer
- Vitamin C as a Potential Anti-Cancer Agent: Progress and Controversies
- Vitamin D Concentrations in Blood Not Linked to Risk of Less Common Cancers
- Vitamin E Supplements Tied to Increased Risk of Prostate Cancer
- Jefferson University-led team studies high dose vitamin C for advanced pancreatic cancer



